onsdag 16 maj 2012

DAGARNA

Allt gick bra även idag. Har haft tur och får träffa en jättebra läkare på KS. Som bryr sig och är engagerad. Hon kände över mina fogar och konstaterade att det verkligen handlar om foglossning och skrev ut mer värktabletter för huvudvärken.
Hon tycker inte att jag har det bästa jobbet kanske, men nu får jag välja själv och säga ifrån när jag inte orkar mer. Såvida inte blodtrycket, som jag ska kolla en gång i veckan från och med nu, börjar gå upp.

Men jag mår, efter omständigheterna, bra och har ingen anledning att klaga. Den känslan förstärktes när jag i dörren på väg in till spec. MVC mötte ett par på väg ut som grät och var så otroligt ledsna. Så som jag själv lämnade Huddinge sjukhus för inte så värst längesen.
Den här gången ska jag få en bebis. Det är värt en del krämpor och kämpande.

Inga kommentarer: