torsdag 19 april 2012

TORS DAG

Idag är jag sjuk and there is no way around it. Det gick inte att förneka längre och detta stod fullkomligt klart för mig vid fyratiden imorse. När jag gav upp sömnen och suckade och frustade lite högre än jag behövde med förhoppning om att Fredrik skulle vakna och hålla mig sällskap.

Så jag blev hemma, helt utan röst, ont i hals och bröst och med en skön ögoninfektion. Sweet.
Men sjuk eller inte, klockan fem hade jag tid hos barnmorskan och den var bäst att hålla. Där var allt bra i alla fall, okej värden osv. Men nåt hjärtljud gick inte att klocka. Varje gång hon fick fatt på det snabba tickandet simmade bebisen iväg och gömde sig i en annan vrå i magen. Än så länge finns det utrymme för såna tricks.

Nu är barnen torsdagsmysta och nattade och jag ska vandra samma väg. Mot sängen.

Inga kommentarer: