onsdag 13 augusti 2008

TOMORROW TOMORROW

I morgon fyller Elvira fyra år. Plus att vi ska fira Olivia som fyllde 14 förra veckan. Det blir mys. Och stress. Så som det brukar bli när man kalasar på en helt vanlig dag.
Måste ta Elvira till doktorn oxå på självaste födelsedagen. Ser ut som hon har borrelia. Utifrån de växande röda ringarna kan jag inte dra någon annan slutsats. Vi får väl se.
Men sen kommer mormor till dagis med fintårta och så blir det kalasande på kvällen med tjocka släkten.

Åh, förresten. Jag höll på att glömma lassien från igår, som jag lovade Jamina att blogga om. Igår, på Sånga Säby kursgård där vi hade vår planeringsdag, dök Maud Olofsson och Andreas Carlgren upp i matsalen. Carlgren var oerhört högljudd. Omöjlig att missa. Näringsdepartementet hade oxå planeringsdag (eller vad det kan tänkas kallas in politics) och Pernilla var snabb att avslöja att hon "Hade tänkt rösta på Maud" i förra valet. Jag tänkte för mig själv att jag oxå hade tänkt rösta i förra valet. Men det gjorde jag inte då jag saknade nån sorts identitetshandling. Nu brukar det ju förstås vara Maggan Björkman från syslöjden som sitter där och prickar av vid lådorna. Men jag vet inte, chances are att hon inte lever längre och man skulle mötas av nån mupp som inte vet att jag är min mammas barn osv.

Detta om detta. Nu ska jag slå in paket.

3 kommentarer:

Anonym sa...

åh, du kom ihåg. för jag hade totalt glömt. lycka till med tejpen. använd inte allt för mycket.

Linda sa...

Kändis-spaning på självaste Färingsö! Själv såg jag Kim Sulocki cyklandes på Sergelgatan igår kväll... söt! :)

Anonym sa...

Dra ihop en kväll snart kanske? Då min karl kanske faktiskt oxå närvarar. Vore kul iaf. Kramar