lördag 9 augusti 2008

JAG VET VAD JAG GJORDE I SOMRAS

Jag har haft semester både från jobb och internet. Inte helt dumt faktiskt. Även om jag har tänkt en del på lilla bloggen. Men nu är jag, efter en ganska slow start, tillbaka i sadeln. Svinigt lugn första vecka på jobbet, plus att jag inte haft några egna barn hemma. De åkte till Öland med mormor och Göran. Men nu, nu mina vänner, är allt som vanligt igen. Det regnar faktiskt. Till och med.

En snabb resumé i bilder hur tiden under blogg-glappet sett ut.
Stadshotellet i Mariestad. Ser ut som vilket hotell som helst i valfri öststat. Där samma snubbe lagade maten, stod i baren, receptionen och skötte städningen. Det är klass right there. Det var världens minsta och dödaste stad

Men Lasse i folkets park var bra i alla fall. Även om vi inte direkt... höll till vid själva scenen. Eftersom barområdet var inhägnat en bit därifrån. Men vi hörde honom. Det gjorde vi.
Sen tog vi farväl av The Janssons och drog till världsmetropolen Västerås där vi checkade in på det här stället. Som fick Stadshotellet i Mariestad att skämmas. Vi trivdes där. I Västerås alltså. Och lovade att komma tillbaka igen.

Lite helt vanligt häng på hemmaplan. Carro och Ricky. Goda vänner.

Sen var det äntligen dags för Skarestaveckan! Som vi väntat! Sjukt varmt var det hela veckan och vi hade fantastiskt trevligt som alltid.


Vi köpte en leksak till barnen. Och jag vill så gärna lägga upp filmen där Kerstin åker i den här. Men jag tror inte att hon skulle uppskatta det så jag låter bli. (Och alla ni som redan fått se den, ni säger ingenting).


En syn för gudar. Johan till häst. Och som han njöt av att få showa för grannskapet! Inte så mycket av skavsåren dagen efter dock.

Det var ett axplock. Ett par höjdpunkter. Det kan komma fler.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att ha dig tillbaka vid bloggen!
Jag lovar att inte säga ett endaste litet ord om att jag sett den där roliga filmen ;-)./Milla