söndag 14 september 2008

TIPS FRÅN COACHEN

Kommande veckas nedladdningstips:
(och naturligtvis ingen fultankning - hederlig laddning, k?)

Longing for lullabies - Kleerup feat. Titiyo
Finfin. Den tappade lite i mitt tycke när jag insåg att det var Titiyo som stod för sången. Har så fantastiskt svårt för den människan efter den här hemska hypade come along-låten. Men den här håller.

Rise to the occasion - Kurt Nilsen
Norsk Idol-vinnare. Som dessutom vann World Idol över Kelly Clarkson. Han är cool med cowboyhatt och allt. Även om jag redan nu vet med största säkerhet att den här låten kommer spelas sönder och framkalla hysteriska anfall. Tänk I'm yours och Curly Sue.

Just dance - Lady Gaga
Ingen tanke. Ingen större hjärnverksamhet alls faktiskt. Men den är skön. Om att vara väldigt väldigt full och, ja... dansa.

Jewel - Thump thump
Carro tipsade om nya Jewel-skivan Perfectly Clear och efter en snabb första YouTube-genomlyssning fastnade bara den här låten. Hon är country nu.

Warwick avenue - Duffy
Blä, det tar emot. Som jag har hatat den där första singeln. Mercy. Men så måste jag tänka om om den här bruden. För den här är så bra. Så bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej!
Hela hennes skiva är riktigt bra.
Duffys alltså ;)

Allt bra?

Anonym sa...

Haha, precis den samma låt som jag har lyssnat på non-stop i flera dar!! Jewel goes country funkar!! //norpan