tisdag 10 januari 2012

ROFFE

Jag skulle gå vidare idag. Bli frisk. Och så vidare.
Istället får jag lov att fira att vi nu går in i den tredje sjukveckan. Jag, soffhörnet och fleecefilten. Jag är så makalöst trött på det här.

Jag var på vårdcentralen idag och läkaren som lyssnade på mig där var i stort sett säker på att det lät som lunginflammation på ena sidan. Så pass att han ringde upp S:t Göran och frågade om de inte blandat ihop mina godkända röntgenbilder med nån annans. Plus att de inte riktigt släpper det här med att det skulle vara en propp så jag fick göra ett nytt EKG.
Jag har nog aldrig blivit så oerhört seriöst behandlad som den här sjukdomsvändan. Det är skönt, men lite lite läskigt också.

Nu är jag sjukskriven i en vecka och om jag inte är nåt piggare till på torsdag så blir det tillbaka till röntgen.

Så jag ligger kvar under filten ett tag till.

Inga kommentarer: