fredag 10 juni 2011

LOST TIME

När man är såhär dålig på att blogga blir det väl till att göra det i resuméform. Lite av ett "Veckan som gått". Så att säga.

Och vad säger man då om vecka 23. Som gick så fort förbi att man knappt hann märka nåt.

Jag minns måndagen. Vår nationaldag. En helgdag då vi båda var barnlediga. Det här inträffar once in every blue moon och vi hade planerat ett bra tag. En mysig picknick skulle vi åka iväg och ha nånstans.
Men nu råkade det bli så att vecka 22 avslutades med partajande så till den milda grad att vi sov och återhämtade oss under den större delen av måndagen. Och resten spenderades i soffan framför en ny säsong av 24. Med lätt jobbångest.

Tisdag, min tidiga jobbdag. Jag fick bonushämta barnen, vilket alltid är uppskattat! Vi var på väg att smälta bort i värmen och avhjälpte det hela med glass. På kvällen blev det en svettig långpromenad vill jag minnas.

På onsdagen mötte jag upp mamma efter jobbet. Hon behövde hjälp med att betala räkningar vilket även betyder vin och osti regel. Så även denna gång. En trevlig rosékväll som tyvärr avslutades i tvättstugan.

Torsdag - skolavslutningsdagen! Jag mötte upp Johan och Petra på kullen och avnjöt ett allt för långt avslutningstal av rektorn, skönsång av varje årskurs och diverese sedvanliga ljudproblem, som sig bör när Stenhamraskolan avslutar ett läsår. Gustav gick ut lågstadiet och Elvira gjorde sitt avslut i förskoleklassen, det var fint och stämningsfullt och vi avslutade morgonen med tårtkalas på Klevbergsvägen.


Mina fina avslutningsbarn.

Efter lite jobb  fortsatte torsdagskvällen med glasskalas hemma hos oss, den här gången med alla Dubois-syskonen och sen middag på Nästgården med alla olika föräldrar och bonus-diton, mycket trevligt!

Idag har jag haft planeringsdag på Sånga Säby tillsammans med mitt arbetslag för hösten, kändes väldigt bra! Efter jobbet fick jag hem mina barn. Elvira kom direkt från stranden och landade i soffan som en liten urvriden trasa. Nu har vi dock vätskat upp henne och stoppat i henne lite mat så hon är sitt vanliga jag igen.
Nu sitter jag och Elvira ute på vår nypimpade baksida och grabbarna spelar tv-spel.

Det är läget so far.
Har ni gjort då?

Inga kommentarer: