onsdag 15 juni 2011

YOU DON'T UNDERSTAND



Jag är en dålig bloggare just nu. Men jag gör mitt bästa. Just nu håller jag mig till det jag kan. Dvs musik från den amerikanska södern.
På en CMA-gala (Country Music Awards) på 80-talet sjöng Reba "Since I Fell For You" av Natalie Cole. Vilket är en blues-låt. Det fick hon sota för då kritiker och övriga haters skrek ut sitt missnöje och gjorde klart att de kommit för att se The CMA's och inte Soul Train. Vilket var både trångsynt och faktiskt en smula rasistiskt.

På förra årets gala sjöng hon den här. Beyonce's "If I Were A Boy". Då var det ingen som klagade. Världen och musiken har kommit, kanske inte ända fram, men en lång lång bit på väg.
I början av 2000-talet fick Reba frågan om vilken, nu existerande låt, hon önskat att hon själv fått göra. Hon svarade då Mindy McCready's "Guys Do It All The Time", som handlar om allt som är PK för killar men oerhört märkligt om tjejer gör detsamma.

Tänker att hon nu valt att göra den här remaken istället. På samma tema.

Och kolla in släpet på klänningen. Troligtvis det längsta sen Lady Di gifte sig med Big Ears .

Inga kommentarer: