lördag 24 mars 2012

GÅ UPP?

Surt att på den efterlängtade lördagen vakna tidigare än man behövt göra under hela arbetsveckan.
Har legat vaken i två timmar och stundtals fantiserat om heltäckningsmattor till övervåningen. Det är så lyhört i det här huset så det är inte klokt. Det hörs till och med när de drar tuschpennor över papper där uppe. Och jag är en lättsovare. Till skillnad från...andra jag känner.

Funderar på vad jag ska göra med den här dagen. Vill flera saker. Röja, både ute och inne, och slänga varenda liten sak som inte har ett tydligt syfte.
Jag vill baka och få trevliga fikagäster. Pappa och Kerstin ska följa en häst till Drottningholm idag och lovade att poppa förbi.
Jag skulle även vilja ta mig iväg och köpa nån sorts outfit till dopet nästa helg. Det skulle verkligen behövas.
OCH jag skulle vilja se solen skina från klarblå himmel.

Vi får se vad det blir!

Inga kommentarer: