lördag 17 mars 2012

SÅDÄRJA

En kanondag har vi haft, precis som förutspått. Visst är det skönt att slappa ibland men det är oxå skönt att känna att oj, vad mycket vi hunnit med idag! En sån dag blev det.

Först åkte vi och kollade på Gustavs innebandymatch, jag barnen, mamma och Göran. Grym match som lite surt slutade 4-4 när Skå mötte Marieberg. Efter matchen drog vi till Barkarby där vi shoppade loss en smula. Mamma och Göran ville köpa vårskor till barnen, och vem är jag att säga emot? Så det blev skor, även jag fyndade ett par på Stadiums outlet, jacka till Elvira, skitball cykelhjälm till Gustav och lite kläder.
Sen vidare till Ikea som vi svepte igenom på rekordtid. Jag skulle bara ha rullgardiner och en muffinform och förbjöd mig själv att titta på nåt annat.
Gustav fick välja mat så det blev kinesiskt på Tjena-Hej i Brommaplan och sen åkte vi hemåt. Hämtade paket på Konsum som innehöll nya vardagsrumsgardiner. Dessa hängdes och kompletterades med nya rullgardiner. Snyggt som tusan blev det!

Efter ytterligare en tur till Konsum bakade jag och Elvira muffins och nu är det filmtajm som gäller. Barnen ser Popper's pingviner och jag och Freddan ska se Paranormal Activity 3.

Efter det kan man nog gå och lägga sig och vara ganska nöjd med den här lördagen. Och imorgon är ju som bekant en annan dag.

Gokväll på er!

Inga kommentarer: