söndag 17 juni 2012

JODÅ, SÖNDAG

Man börjar ju bli lite orolig över hur vädret ska bli på midsommar. Nu när midsommarvädret redan är här. Men på sätt och vis är det ju bra för man kommer i sommarstämning redan nu.
Idag har jag vikt ett par timmar åt städning av vårt befintliga hem, efter att Fredrik drog iväg med sina barn imorse. Men nu har jag paus. Måste vårda fogarna. Jag kan göra exakt en sak om dagen som jag sen får sota för med värk och brännande kanonkula mitt i mitt heligaste (osmakligt kanske, men ett utmärkt sätt att beskriva smärtan) resten av dygnet. På vardagarna är det jobbet som fyller den kvoten, igår valde jag spackling och slipning och idag städning. Håhåjaja. Men! Imorgon börjar jag räkna ner - då har jag tre veckor kvar till hyfsat lång ledighet. Om inget oförutsett skulle hinna hända innan dess.

Inga kommentarer: