torsdag 28 juni 2012

SOVA!

Vad skönt det är att det är fotboll på tv ikväll. För det betyder att jag kan ligga i sängen redan nu, klockan nio, utan att behöva vara trevligt sällskap till min man eller kämpa för att vara vaken genom någon film.
Jag är trött ända in i märgen och jag längtar verkligen efter ledighet. En vecka kvar nu.

Idag åkte vi till Nordsjöbutiken på Ekerö och köpte all färg och tapeter plus de tusen tillbehör vi behöver för att renovera nya lägenheten. Känns jätteskönt att ha allt på plats. Samtidigt som man så klart funderar på hur vi ska hinna. Och orka. Men det får bli en renoveringssemester i år.

Jag har också fått hem mina barn som haft det mysigt med mormor den här veckan. En heldag på Grönan har de bland annat hunnit med. Nu kom de direkt ifrån fiske och poolbad uppe hos Viksundarna. Gustav hade fått en fin abborre som Fredrik stekte åt honom så han fick smaka sin fångst. Det var succé.
Imorgon bitti är det tidig start. Vi har läkartid för Gustav i Vällingby där jag ska försöka vara så pass gnällig att de går med på att fimpa halsmandlarna på honom.

Men nu, nu ska jag läsa i fem minuter och sen sova. Åh vad det är skönt att sova!

Inga kommentarer: