onsdag 30 maj 2007

I CUT HIS HAIR MYSELF ONE NIGHT

Oh Laura ligger etta på tracks med Release me. P3-tanten informerar här. Jag har faktiskt undrat över och letat efter den låten efter att ha hört den i Saabs tv-reklam. Där låter den så himla bra.
Men nu, efter att ha hört den en massa på radio och ja, köpt den från tre.se (sa jag att jag är deras förmodade största kund?) måste jag säga att jag är besviken.
Release me är en tråkig låt. Inte tråkig för att den är långsam eller så, för jag gillar sånt. Stenhårt. Nej, den är trååååkig för att man väntar på att nåt ska hända. Som aldrig gör det. Precis allt som är bra med den låten har man hört. I Saab-reklamen.

Vem jag tycker ska vara etta på tracks?
Någon som för tillfället befinner sig på 12e plats. Regina Spektor - Samson. DET, mina vänner är en låt som man INTE blir besviken på. Den är så fin. Så fin. Fast nyligen blev den lite lite skändad. Regina Spektor sjunger i en vers om hur hon klipper håret på sin älskade (hence the title - Samson). En natt, och det är romantiskt, kanske inte helt snyggt men han är nöjd och vansinnigt kärleksfull.
Sist Maarit var här och lämnade barn började det genast pratas gamla minnen. Och hon berättade om nån gång på forntiden när Johan satt i badkaret och hon klippte håret på honom. Genast kom jag naturligtvis att tänka på Regina-låten och all den där romantiken.

När Johan klipper sig nu för tiden sitter han på golvet i duschen. Det mest romantiska jag gör vid de tillfällena är att gapa och skrika om alla pyttesmå hårstrån som liksom sprider sig i hela badrummet.
Det är romance. Dubois-style.

Inga kommentarer: