lördag 31 juli 2010

1927

Vi har haft en, det tveksamma vädret till trots. skön vecka i Skaresta. Några dagar tillsammans allihop och ett par som jag fick spendera ensam med mina barn. Jag har "ernstat" mig en del. Fixat gamla grejer, målat och pysslat. Vi har promenerat, spelat hundbajsbingo (man går ut med tre hundar, bettar på den man tror ska bajsa först och den som vinner får tio spänn), kört fyrhjuling, spelat en massa kort, dragit en del stänkare, lagat och ätit fantastiskt god mat och gjort en del roadtrips i närområdet.
Jag längtar redan tillbaka och tanken är att Fredrik och jag ska spendera en del tid därnere i nästa vecka.
Vilvårdsprojektet för stunden var den här syskonskaran av igelkottar som mumsade hundmat och välling morgon och kväll.

Vi promenerade i skogen. Där fanns ingen svamp förstås, men dock blåbär, som min sons tunga indikerar.

Your's truly är Skarestachic i pappas keps och pappas fleeceskjorta. Ett lovligt byte för fashionpolisen, det är vi sannerligen allihop.

Sigge hade vuxit massor. Igen. Och det har även Emilia, som hängde med oss för en veckas ridläger.
Vi åkte till en strutsfarm (Rinkeby strutsfarm för att vara exakt). Först tittade vi på djuren, sen köpte vi deras kött.


Mina små bönder, dom trivs hos morfar.

Och jag målade den sista stugan, som utlovat. Röd med vita knutar, som sig bör. Plockade ner dörren, skrapade, målade om. Det kommer bli bra. När pappa lagt om taket och alal getingbon är borta.

Inga kommentarer: