fredag 23 juli 2010

FAIRY

Fredrik bloggar HÄR om vår trevliga dag på Ölands Djurpark. Festliga djur och skojigt vattenland osv. Och otäcka karuseller. Jag är inget fan av dessa. Jag håller mig helst på marken med maginnehållet i behåll. Men när han drog iväg för att åka kaskadkräkningskarusell med sin dotter tog jag med hans lille son för att tillsammans åka det så kallade Sagotåget. Snövit, Bamse, små söta tomtedvärgar tänkte jag. För att sedan förfasas över hur otäckt det var det därinne. Riktigt otäckt och inte alls barnvänligt. Så pass att jag var tvungen att åka en extra gång bara för att fotodokumentera vidrigheterna.

Läskigt troll. Mer än lite likt den där creepiga dockan som kommer in på gnisslig cykel i Saw-filmerna.

Det här är ju ett skönt gäng man inte vill träffa på i sagoskogen...

Clowner är aldrig, aldrig okej.

Och den här gamla skyltdockan med trasig mun som det ramlade gips ur, hon var utklädd till Marilyn Monroe hon. Ni vet. Den gamla välkända sagan om Marilyn Monroe.

Dödsindian med stiffa nipples...

Och så till sist den här gamla klassikern.
Skål alla barn!

Inga kommentarer: