måndag 5 juli 2010

SLEEPTALK

Ett tillfälle då det däremot inte var skamligt att klaga var inatt, Fy satan vad varmt det var! Det var helt omöjligt att sova. Vi har skaffat oss en stor fläkt som vi trodde skulle göra susen i sovrummet under sommarnätterna, men den hjälpte inte alls. Mer än att den stundom lät så illa att man blev distraherad och tänkte mer på oljudet än den tropiska hettan, men annars gjorde den inte mycket.

Den som känner mig väl, och det gör Fredrik sannerligen efter den här natten, vet att jag blir stressad och på vansinnigt dåligt humör av att inte få sova. Han var söt och rar och försökte klappa på mig vid flertalet tillfällen, men jag svor mest och slog efter hans händer. Jag skyller allt på värmeslag!
Vid halv två gav vi upp och gick ner för att se på film. Fast jag lyssnade mest på den (Kill Bill) eftersom min knivsluga plan var att tokblunda mig till sömns. Men det funkade inte heller.

Jag var rätt osövd när gryningen kom med lite svalare luft, och när klockan ringde vid sju var jag blott en spillra av en människa.
Det ska bli spännande att se vad den här natten har att erbjuda. Jag hoppas på att få somna. Av ren utmattning om inte annat.

Inga kommentarer: