lördag 31 juli 2010

I HEART U

Jag är hemma igen. Hemma i vårt lilla, lilla radhus, i vår lilla, lilla by. Kvällen och natten ägnade jag åt tre saker. Skarestatvättberget, slutet av säsong 2 av Californication och att ta igen förlorad tid med min man. Fast kanske inte just i den ordningen.
Den här morgonen har jag tillbringat i sängen. Med P3 och Mia Skäringers krönikor. Det är höst i luften. Det är grått och svalt och tråkigt och jag har synnerligen svårt att greppa semesterkänslan just nu. Då har vi ändå en hel vecka kvar. Att göra som vi vill med. Det är en lyx i sig. Men jag saknar solen.

Istället är det höst utanför köksfönstret. Jag har mjukisbyxor, risigt hår och små kossor på mina randiga strumpor. Jag dricker te som Fredrik köpte till mig i gårdsbutiken i Ändebol. Te med passionsblommor och små röda sockerhjärtan i.

Jag funderar på vad man ska göra med den här lördagen. Om man nu inte råkar vara så rasande gay så man vill visa upp det i ett paradtåg. Vad finns det för möjligheter, en dag som denna, för oss som bor i små radhus i höstrusk, med risigt hår och plastbarn, nintendo, P3. Och världens finaste sockerhjärta.

Det ska jag ta reda på.

Inga kommentarer: