tisdag 10 juni 2008

BLÅVITT

Jag kunde inte bry mig mindre om fotbolls-EM. Verkligen inte. Men ikväll, när Sverige spelar mot Grekland, och vi vet att det är grillfestkväll i Marios bar. Då bryr man sig ändå lite. För Mario och Cardguy kommer släpa ut storbilds-tv:n igen och ställa den på baren. Sen kommer Cles sitta där med sitt paket Winston och sitt sugrörsglas och alla som vill ha Amstel får hämta sina glas ur frysen och tappa upp själva.
Milla - jag tänker en grekisk sallad, tsatsiki och sen en Delicious på det? Och sen hejar vi på.... Sverige?? Inga konstigheter.

Och nånstans där i poolbaren på hotel Lilium ikväll, bland fotbollsvrål, grekisk dans, grillfestskål och allmänt hallabaloo kommer man kunna höra; Have you seen the movie Madagascar? En pickup-line för historieböckerna.

1 kommentar:

Milla sa...

Japp vi kör en liten grekiskafton och hejar på det lag vi tycker verkar bäst...jag bryr mig inte om det är blågult eller blåvitt...;-).
Ser hela kvällen framförmig där ner i Marios Happy Bar...jag tror vår grillfest var bättre trots att vi lessnade ur redan halv ett den kvällen hihi.