tisdag 8 juli 2008

FÖR JAG HAR BARA...

Finns det nåt tråkigare än att läsa bloggar där folk gnäller om sina krassa hälsotillstånd? So I won't. Sköt upp det där med att gå till doktorn en dag till (hur mycket jag än gillar dr. Almedas bumullspinne i halsen... risken finns ju alltid att man råkar ut för Roffes bomullspinne istället) och ska försöka bota ontet med ännu fler receptfria medel. Och krusbärscider. Det brukar mormor hävda. Att det funkar alltså. Mormor gick för övrigt i pension häromdagen. 66 år gammal lämnar hon psyket. Personalstyrkan, det vill säga. Grattis till det.
Det här med regnet ställer till det en del för Joels renovering. Och hans humör till följd av det. Han spanar i fjärran som en annan indian och säger saker som, Men du, ljusnar det inte lite där borta? Och sen börjar det regna utav helvete igen och då kommer han instampandes och svär och har sig. Lite som en fars är det.
Så i eftermiddag tar jag med mig ungarna och drar hem till mamma och Göran för lite mysmiddag. Ska kolla in hur min spränggravida katt och hennes dito syster ser ut. Dricka vin. Och kanske att jag tar med mig ett yatzy! För jag kom på att det lirade vi ju också där på Ölandsverandorna. Fast min mamma avskyr allt vad spel heter. Det var nog snarare mina rara mostrar som ställde upp där på Öland. I deras ögon är jag kanske fortfarande sådär fyra år och grinar så fort jag inte får som jag vill. Pft. Det gör jag ju nästan aldrig längre.

Inga kommentarer: