lördag 13 mars 2010

HEAVEN OR HELL

Ikväll ska jag, precis som svenne, titta på finalen i melodifestivalen. Det ska jag. Men jag har ingen favorit. Jag vet inte vem jag hejar på, så att säga.
Jag noterar att Idol-Anna Bergendahl och hennes skräddarsydda nummer är något vansinnigt förhandstippat. Jag faller inte in i det ledet. Det här ska framstå som något singer/songwriter-aktigt men det är på tok för banalt och upprepande. Det håller inte.

Så jag vet inte vem jag ska hålla tummarna för. Darin kanske, för att han lider så. Ola kanske, för att ingen annan gör det. Eller Timoteij kanske, för att det gänget tar banaliteterna till en helt ny nivå.

Spännande.

1 kommentar:

Milla sa...

Jag är ju en ständigt troget fan av det här spektaklet varje år så jag sätter mig också där i kväll och tittar :) Men i år har jag faktiskt ingen given favorit, och det är nog första gången :)