tisdag 2 mars 2010

SPEAK N SPELL

Vi pratar lite om att ha dåliga dagar. Det verkar drabba flera av oss just nu. Kanske får man ta emot oförtjänt skit på jobbet, man får dåliga besked av olika slag, kanske är man helt enkelt bara något överförjävligt less på vintern. Kanske är det alltihop. Faktum kvartstår att man kan, lite till mans, drabbas av rätt risig sinnesstämning från och till. Det händer oss alla.

Men vad jag vill komma till, utan att dra för hårt på mitt kärleksrus, jag vill inte låta dryg och jag vill inte dra era näsor i det, men det är till fantastiskt stor hjälp i dessa stunder. Det säger sig självt.
För det är såhär med kärleken, att oavsett vilka nederlag som kan drabba mig under en helt vanlig dag i livet, oavsett vilka problem jag än må anse mig ha eller dito krämpor, så är de så futtiga. De tappar helt betydelse och omfattning när jag får kypa in i famnen på min kärlek, när jag får vackra stora ord viskade i örat och när jag får känna mig så fantastiskt jävla älskad så att det inte finns ord för det. Då spelar inget annat någon roll.

Min kärlek heter Fredrik. Han sover vid min sida. Han finns så gott som alltid intill mig, och i varje stund är mitt hjärta fullt av honom. För detta är jag oerhört tacksam.

How long do you want to be loved
is forever enough
is forever enough

1 kommentar:

Milla sa...

Njut och vara bara glad över vad du har!