fredag 24 september 2010

SIS

GRATTIS MARIKA!!
(Med den Breezerröda tungan)

Denna dag, för exakt tjugo år sedan, fick jag en liten syster. Jag minns det, som man brukar säga, som om det var igår. Jag gick i fyran och lyckades nog tala om för i stort sett hela skolan om vår sladdisbabylycka. Det var fantastiskt roligt att vara tio år och få en liten syster! När Marlene sen kom ett år senare då hade nyhetens behag liksom lagt sig... Nej Mallen, jag skojar bara! Det var lika roligt med sladdissyster nummer två. Ni var supersöta och fina bebisar och nu, tjugo år senare, är ni supersöta och fina vuxna. Vi har ju varit lite av syskon på distans, både i ålder och geografi. Det är ju så med den här familjen, och den här släkten jag tillhör för den delen, att man delas lite på, man har sina hem på olika håll, sina föräldrar isär. Men vi hör ihop, i kött och blod och kärlek. Och vi blir alla så fantastiskt fina människor. 

Inga kommentarer: