måndag 4 april 2011

COVER ME

Ikväll går jag och lägger mig med gott mammasamvete. Känns som att vi har haft tid till massor idag, trots att jag jobbade ända till 16. Men det är lite så, när man bara har barn på halvtid måste man göra dubbelt så mycket med den tid man har.
Först såg vi en film som Gustav valde, eftersom de längtade efter soffmys redan när vi jäktade hemifrån imorse. Sen fick Elvira så lite krassefrön som hon suktat efter. Jag lagade middag, hör och häpnas, som vi åt i lugn och ro och under lång tid eftersom Gustav hade tusen och en frågor till Fredrik om lumpen.
Efter middagen gjorde vi lite läxor innan vi gjorde oss i ordning och la oss i stora sängen. Där såg vi en stund på Elviras önskefilm, Ebba & Didrik, innan jag läste en halvtimme ur nya Sune-boken.

Sen sovdags. Nöjd mamma - nöjda barn.

Skillnad blir det imorgon då jag har jobb - utvecklingssamtal - kvällsföreläsning att se fram emot. Har inget emot föreläsningar men jag tycker inte om när sånt här faller på mina barnveckor. Är väldigt ego med min barntid.
Även om det inte alls är synd om barnen imorgon, de ska vara med mormor och det är alltid populärt.

Nu - vuxentid.

Inga kommentarer: