måndag 25 april 2011

PT I

Här följer det sedvanliga helgen-i-bilder-inlägget!

 På onsdagkvällen tog vi vår promenad upp till mjölkgården för att titta på tvillingkalvar. Fantastiskt söta var dom! Och lika skygga, men efter lite lockande kom de fram och slickade på fingrarna.
 När vi skulle gå hem kom Emilia och mötte upp på Larry. Till Gustavs stora glädje, för då slapp han gå hem.
 Elvira fick också rida en smula, även om hon tyckte att han var lite för stor. Plus att hon fick äran av att sitta på hästen när den stora läskiga och snabba Arla-bilen körde förbi. Något som även den mest rutinerade ryttare ogillar.
 Vi hann med ett gäng skogsutflykter!
 Vi gjorde det till tradition att avnjuta våra picknickar på de olika bergen som gömmer sig i pappas skog.
 Vi besökte strutsfarmen i Rinkeby (annat Rinkeby). Det var där vi fick bevittna strutssexet. Jag har det hela på film, men om jag lägger upp den här, måste jag då flagga min blogg för olämpligt innehåll? Jag undrar just. Strutsmannen var sannerligen välutrustad...
 Nästa dag anslöt ytterligare en påskfirarfamilj och vi tog vår skogsutflykt upp på nästa berg. Och jag är synnerligen duktig på att fota människor bakifrån.
 Men här har jag fångat gänget från sin bästa sida i en klassisk pyramidpose. I nedre raden syns min pappa, Leffe och Gojje. I mitten har vi Olivia, Elvira och Gustav. På toppen tronar Gabriel. Hepp!
 Sen kom Kerstin och Petra hem från sin Europa-roadtrip. I Holland hade de köpt mängder av tulpanlökar med jag tror att det var den tyska lasten där bak i bilen som skapade mest uppståndelse. Öl, vin, whisky och annan dryck i okristliga mängder.
 Påskafton! Och ingen påskafton utan att påskharen far runt och gömmer ägg på gården.
 Och efter lyckad jakt får man frossa i godis! Älskade ungar! De har varit helt underbara hela helgen.
 Äggmålning så klart.
 Vi har spelat helt galna mängder med UNO. Så sent in på natten att Sigge (som fortfarande tror att han är bebis) kröp upp i Kerstins knä för att sova.
 Pappa sköt sin största gris ever. En vildsvinsgalt med enorma och sylvassa betar. Även om det inte syns så bra på den här bilden.
Världens finaste labbar - Totte och Sigge!

Inga kommentarer: