torsdag 28 april 2011

VÄSTERBOTTEN

I tisdags kväll tittade vi på Pluras Kök. Det är ett ganska ojämnt program. Plura är en störtskön snubbe, men ingen gifted programledare. Hans tre köksgäster brukar också vara en salig blandning av intressanta människor och sådana som jag skiter fullständigt i.
Men i tisdags, vilken fullträff! Underbare Timo Räisänen, svalt supersköne Henrik Schyffert och fantastiska Hanna Hellquist. Vilka stjärnor, och vad mysigt det verkade vara!
Jag gillar Hanna Hellquist skarpt. Både i Morgonpasset i P3 och i de krönikor hon skriver. (För en tid sen hade hon även en programserie i SVT som hette Jakten På Lycka. Där hon prövade på olika sätt att nå lyckan. Vilket var helt onödigt, som hon förklarade för Plura, eftersom hon redan visste att lyckan fann man i k*k, cigg och vin, men nog om det).

När jag tittade på programmet insåg jag hur som helst hur lik Hellquist är en av mina allra närmaste. Hon är ju på pricken som min Bästa Carro! Helt jäkla underbar! Och jag saknar dig så.

Inga kommentarer: