tisdag 5 april 2011

FLUSH

Även fast det är oerhört genant ska ni här få en inblick i mitt innersta. Ett tydligt exempel på min pinsamma dumhet som jag, i möjligaste mån, försöker dölja.
Det handlar om det här med höger och vänster, och hur jag har en smula svårt att skilja de två åt.
Ikväll har vi varit på föreläsning på lärarhögskolan. Inga konstigheter med det. Men jag gjorde även ett besök till lärarhögskolans toalett och därinne, ovanför själva toalettstolen, satt följande skylt;

Och det är här jag blir förbryllad. Ställer mig vänd mot toaletten och funderar på hur det är man menar här. Är det min höger man syftar på, eller toalettens - som i mitt huvud blir den motsatta.
Jag är på väg att börja slita mitt hår, ropa ut min fråga till de andra toalettbesökarna i ren desperation efter rätt svar, när jag inser vad det är frågan om här. Jag tittar på spolknapparna och förstår att det är min höger man menar. För det är den snålspolande knappen, och man kör med nåt sorts miljötänk här på högskolan. Man vill med den här skylten få alla toalettbesökare att använda snålspolarknappen, i ren rädsla för att annars inte få ner sitt avfall i avloppet.
Sånt gillar jag inte. Så på ren jävelskap spolar jag med den vänstra (tror jag). Fast sen blir jag osäker, tänk om det inte funkar, så jag trycker lite på den andra också.
Tänk om alla andra också gör så, ni på högskolan. Det är i så fall ert miljölurendrejeri som biter er i rumpan. Så att säga.

1 kommentar:

Sohlberg sa...

Hahaha trodde inte du var sådan som jävlades ;)