söndag 17 juli 2011

ENDAST MALIN ÄR VAKEN

Klockan är fem och jag ligger vaken i vår lilla stuga.
Känner mig lite lurad eftersom det är semester och då ska man ju som bekant få sova på mornarna. Men sömnen vill inte komma till mig hur jag än försöker.
Blir lite rädd att jag nu istället kommer vara trött och tråkig senare idag när Bästa Carro kommer över från Norrköping för att hänga med oss. Men det är inte mycket jag kan göra åt saken.
Vi fick ett fint mottagande när vi kom igår. En välkomstwhisky och sen direkt ut på hjortsafari. Pappa ville visa oss hjortflocken som korsar fälten här ute varje kväll klockan tio. Och mycket riktigt; när vi klev ut i hagen så stod de redan där och betade i Håkans vete. Ett sällskap av sju stucken. Det var fint. Sen tog vi en öl på vårt nya smultronställe, under en vacker ek i kanten av skogen med magnifik utsikt över skarestafälten. Sen var det tillbaka hem för unospel tills alla gick i däck vid tolvsnåret. Ja, alla utom jag då som fortfarande ligger vaken. Kanske ska jag gå upp och börja ställa oordning i vårt lilla stugkök?

Det var det hela.

Inga kommentarer: