fredag 29 juli 2011

HEJ!

Tydligen kan jag bara blogga på resande fot nu för tiden. Just idag och nu är vi på väg till Öland. Vi sitter på bussen, Elvira, mamma och jag. Mamma och jag kom på den här briljanta ide'n igår kväll. Att vi ska bo nio pers i farmors trea i Köpingsvik en vecka. Det kan ju bara bli succé! Förutsatt att solen skiner från klarblå himmel varje dag. Och det är klart den kommer göra. Det är ju Sverige vi snackar om.

Sitter en gubbe framför oss. Han suckar svinhögt med jämna mellanrum. Extra högt och extra ofta varje gång Elvira fipplar med sitt brickbord. Eller när hon lever sig in extra mycket i sitt nintendospelande. Jag bryr mig inte så mycket om gubben. Det är ju inte direkt klosterbussen för tystnad och eftertänksamhet vi valt. Då borde biljetterna varit billigare.

Dessutom är det bara tre timmar kvar.

Inga kommentarer: