onsdag 20 juli 2011

ONSDAG

Godmorgon! Idag vaknade vi till 6-nyheterna i radio Sörmland. Vi sover med radion på för att jag inre ska höra ljuden av alla vilda djur som frustar och morrar runt stugknuten.
Allt är bra med oss här i alla fall. Igår var det soligt och vackert, men det fanns även utrymme för ett oväder av rang. Regn av bibliska mått och ett åskväder som fick oss att jubla och stå på farstutrappan med öppna munnar. Där fick jag också uppleva mitt första blixtnedslag på någorlunda nära håll. Blixten tog en tall på andra sidan hagen och jävlar i min själ vad det lät och vad rädda vi blev! Det var skoj.
Vi har också fått njuta ett helt dygn av Bästa Carros sällskap. Det var ännu roligare och inte läskigt alls.
Nu tittar jag ut ur vårt stugfönster på en klarblå himmel och solen lyser på daggvått gräs. Vi ska åka till Flen och handla idag. Och till Endebols lilla handelsträdgård och köpa grönsaker till middag. Bra dag.

Inga kommentarer: