söndag 17 juli 2011

REGN HOS MIG

05:40 har jag gett upp insomningsförsöken. Det blev tråkigt därinne och Fredrik vill inte vakna och hålla mig sällskap hur mycket jag än suckar och hostar och har mig. Så nu sitter jag ute på verandan med mitt täcke. Det regnar, vilket är bra för svampen i skogen men mindre roligt för semesterfirarna. Fåglarna sjunger ändå i träden och på avstånd hörs suset från en och annan bil som far förbi på katrineholmsvägen. Och så hästarna som frustar i stallet på andra sidan hagen. Det börjar väl bli frukostdags för dom rackarna.
Om nån halvtimme är det meningen att Kerstin och Petra ska ge sig av till Skåne över dan med nån häst från Kerstins jobb. Kanske sitter jag kvar här och vinkar av dom.
Men dock inte med en trevlig kopp te i handen. Jag försökte men fick inte fart på kokplattan. Vet inte vem av oss det är fel på.

Tänk om jag alltid hade sömnproblem. Vad mycket bloggar jag skulle få!
Håhåjaja.

Inga kommentarer: