måndag 6 augusti 2012

HELLO AFRICA

Dagens stora mage! Börjar bli tröttsamt att vara så trött. Jag längtar efter min bebis nu. Pysslar och förbereder lite varje dag och nu har turen kommit till packning av den berömda bb-väskan. Jag har glömt, vad ska man ha med sig? Tack gode gud för google, idiotens bäste vän. Där hänvisas man till utförliga packlistor, ner till minsta lypsyl och största binda.
Nåt som definitivt ska med i väskan är den snidade träfiguren som bästa Carro tog med sig hem till mig från Afrika när jag väntade Gustav. Sägnen sa att när kvinnan började få värkar då drog mannen iväg och karvade till en sån här trägubbe och med den vid sin sida skulle man få en snabb och smärtfri (nåja, allt är relativt...) förlossning.
Två gånger har jag haft den med mig och en gång har den funkat kan man säga. Gustavs förlossning tog fyra dygn och tog sånär livet av mig. Elviras tog typ en kvart, epiduralen funkade, hon for ut som ett skott och när personalen gick efter den sedvanliga kaffebrickan efteråt for jag upp, duschade, bytte om och var redo att åka hem.
Jag hoppas den här gången på den senare varianten, men det blir väl lite tredje gången gillt för afrikagubben.

Inga kommentarer: