onsdag 22 augusti 2012

PICTURE PERFECT

När det gäller bildpublicering av mina barn, i bloggen, Facebook och Instagram, kanske någon tycker att min dotter är överrepresenterad och att Gustav sällan syns till.
Det beror inte på att jag favoriserar på något vis, utan Gustav har själv valt detta. Han tycker inte så mycket om fotografering och har stenkoll på att man inte får publicera bilder utan hans samtycke.
Ibland ber han själv att jag ska fota något som han vill visa på Facebook och ibland frågar jag och låter honom godkänna bilden sedan.
Imorse till exempel, ville han ta en bild på väg till skolan, precis som vi gjorde för exakt ett år sen, och då är ingen gladare än jag.
Annars tycker jag att det är klokt och moget och helt i sin ordning att han bestämmer själv när och hur han vill synas.

Elvira å andra sidan är en helt annan story. Hon posar glatt i varje stund och vill gärna synas överallt. Där får man nästan bromsa lite istället.
De är sina egna, annat kan man inte säga.

Inga kommentarer: