söndag 13 april 2008

FAST HAN ÄR BRA SNYGG ÄNDÅ, BROLLE

När jag ändå håller på och stjäl (om än helt ärligt och uppenbart) från 1000apor måste jag dra den här grejen. Om Porseryd-Brolle-grejen. Om ett pajigt sms som tog så hårt mitt i skitnödiga Sverige. För det är det roligaste jag läst på mycket länge.

DET VAR I LÖRDAGS KVÄLL – mitt under direktsändningen av Körslaget – som TV4:s exekutiva producent Pelle Porseryd drev med deltagaren Brolle i en sms-konversation med Alex Schulman. Sms:en lades ut på Schulmans humorsajt 1000apor.se – och skapade tittarstorm. Så här såg det ut:
Från Alex Schulman:
”Hoppas tönten Brolle åker. Det gör han, va?”
Pelle Porseryd:”Vi riggar ju alltid sånt här så absolut om du vill”.
När sms:en blev offentliga orsakade de vrede hos många människor, som nu misstänker fusk. Det är alltså inte det svenska folket som bestämmer utgången av programmet. Det är Pelle Porseryd.
Vi kan nu avslöja att Pelle Porseryd har riggat grejer förut. 1000apor ger er här hela listan på de skandal-sms som Pelle Porseryd skickat till Alex Schulman genom åren. Det är en skakande läsning om en maktfullkomlig, intrigerande madman som styr och ställer i Sverige och världen.

SMS FRÅN PELLE PORSERYD TILL ALEX SCHULMAN:
"Jag tror vi sätter Perelli som vinnare. Frågor på det?"

Under Melodifestivalens finalkväll, klockan 21.12.

"Nä, nu tycker jag att vi byter regering i det här jävla landet. Jag riggar och fixar, hörs sen."

Valdagens morgon, den 16 september 2006.

"Nu river vi murjäveln."

Under ett besök i Berlin den 9 november 1989.

"Vi kör på Peking den här gången."

Dagen innan den olympiska kongressen 1996, när man tillkännagav vilket land som skulle få OS 2008.

"Nu droppar vi två små rackare över Japan, tycker jag."

Dagen efter Pearl Harbour, den 5 augusti 1945.

"Nu korsfäster vi den jäveln! Han snackar bara en massa skit."

År 33 eKr, på besök i Rom.

"Nä nu får det fan ta och bli lite varmt på den här skitplaneten"

År 10 000.

"Varde ljus"

Begynnelsen.

1000apor har halvhjärtat sökt Pelle Porseryd för en kommentar.



Okej. Det om det. Tänker att jag ska snart börja blogga om mer nyhetsvärdiga grejer. Alltså saker om mitt helt egna liv. Det är såhär jag bygger upp lite spänning och förväntan bara.

1 kommentar:

Anonym sa...

blogga mer babe, blogga mer. du skriver sjukt bra, smart och roligt.