lördag 26 april 2008

STATUS

Men shit va hon bloggar nu då, tänker ni kanske. Vad har hänt liksom?
Jag läser om "olycklig kär i ingen speciell". Fredrik Virtanens blogg i bokform. Som jag läste när jag skrev det allra första inlägget i den här bloggen. Visar sig. Att han är god inspiration den där gamla rockräven. Och jag finner mig själv undrandes. Om Virren skulle vara glad om han visste att jag lyssnar på Madrugada. Som jag fått av en helt annan Fredrik.

Anyways. Jag sitter ute med min dator. Sätter ihop bland-cd's och findricker lite vin. Madrugada. Magic Numbers. The Commodores. Sarah Mc. Massor av finingar. Ännu har jag inte lyckats med den ultimata blandningen. Tycker det ser schysst ut i brännlistan. Men sen när jag spelar. Måste jag skippa en del i alla fall. Men det är kära bekymmer man har.

Snart kommer Mattis och Skeden. De kommer vara i fin form. Jag slog i min häl på cykeltrampan. Det blöder nåt fantastiskt. En liten rännil ner i en pöl på altangolvet. Men jag sippar på mitt glas dreams, lyssnar på Whiskey lullaby med Brad Paisley och Allison Krauss, och bryr mig mycket lite om det.

Inga kommentarer: