onsdag 10 februari 2010

HANDSOME S.O.B.

Tidigare idag fick jag följa med Elvira och de andra femåringarna till Allhallen för lite skridskoåkning. Det var trevligt på alla sätt och vis. Allra mest så för att jag inte behövde åka skridskor utan tilldelades frukt- och vattentjänst vid sidan av isen.
Vi var två femårsgrupper som abbonnerat isen denna förmiddag och i högtalarna spelades en musikslinga som, jag gissar, var anpassad för målgruppen, då jag hörde exakt samma sist jag var med gruppen där.
Det var Britney, Bon Jovi, Nanne Grönwall, Markoolio och allehanda andra smurfhits. Tills, döm av min förvåning, vi fick höra Zappas Bobby Brown. Det tyckte jag var roligt, hur felplacerad den kändes.
Men det är klart. Det är väl aldrig för tidigt att lära sig att sjunga med i låtar om homosex och golden showers.

Inga kommentarer: