onsdag 4 maj 2011

THE BEE'S KNEE'S

Igår tog jag mig i kragen och ringde till 3. Alltså mobilföretaget. Jag betalar dom runt 1500 i månaden för en handfull olika abonnemang som jag har. Har länge tänkt att det är på sin plats att börja städa upp bland dessa, avsluta och binda om, så att säga.

Mitt eget telefonabonnemang har jag haft sedan augusti 2009. Jag band då upp mig i 24 månader för något som hette 3 Flat Rate. Som sedermera har döpts om till 3 Fast Pris. För 599 kronor i månaden för man då alltså ringa och sms:a precis hur mycket man vill. Och det är ju en bra deal. Om man är konstant klistrad till sin telefonlur. Vilket jag inte är. På mina fakturor kan jag utläsa att jag pratar ungefär 200-300 minuter i månaden och skickar lika många sms.

I 3's kundtjänst fick jag hjälp av en synnerligen tillmötesgående ung man. Så som de alltid är. Han kollar upp mitt abonnemang och börjar med att säga; "Ah, vi kan ju börja med att skriva ner månadskostnaden till 479 (från 599) för det är ju vad den går för nu för tiden:"

Jag tänkte lite på det där sen. Undrade för mig själv när jag egentligen hade kunnat ringa det här samtalet och signa om min månadskostnad. Det handlar visserligen bara om 120 spänn, men ändå. Jag tyckte att det var märkligt.
Han konstaterade sen att jag hade en väldigt gammal telefon (om än en fantastisk modell) och att jag sannerligen inte behövde något fast pris-abonnemang med mitt ringa telefonanvändande. I nästa trollslag försvann tre månaders återstående bindningstid och den dyra månadskostnaden.

Och innan helgen får jag ett trevligt paket på posten.

4 kommentarer:

ViLtyRa sa...

Spännande! Kan det vara en Iphone kanske ;)
Puss å kram

Malin sa...

Bella!
Du är alldeles för smart för ditt blonda hår! ;) <3
Puss å kram

ViLtyRa sa...

Sötnos!
Det döljer sig en brunett bakom fasaden ;)
Puss pus <3

Malin sa...

Det är tydligt det! <3