söndag 1 maj 2011

POPPY

Idag drog Fredrik iväg på egna äventyr efter frukost. Strax efter försvann även Gustav då kompisarna i Stenhamra lockade mer än lantligt umgänge i Färjestaden.
Elvira, jag och mamma åkte upp till Gustavshill och handlade blommor, buskar, örter och frön och hade sen trädgårdspyssel under resten av dagen.

 Nya kryddor planterades, plus en massa blommor och ett otäckt hål i gräsmattan grävdes upp och blev istället hem till en söt röd ölandstok.

Sen gick vi på upptäcktsfärd på den lite ovårdade delen av tomten för att leta efter grejer att gräva upp och ta hem till vår tomt. Det blev krusbär, hallon, smultron, kaprifol, kärleksört, nyponros, blåklint och tusenskönor. Allt detta har jag och Fredrik planterat på vår lilla täppa nu ikväll. Tillsammans med de penséer, rosmarin och citrontimjan som jag hade med hem från Gustavshill. En riktig trädgårdstomtardag!

Men det jag skulle säga om bilden ovan är att i blåbärsrisen finns redan blåbär. Vet inte hur tydligt det syns. Är det bara jag, eller är det inte ganska tidigt?

Inga kommentarer: