onsdag 4 maj 2011

PICK UP

Fredrik har lärt mig, både att använda men framför allt att uppskatta, sajten missatsamtal.se.
Jag lider av telefonfobi som yttrar sig på så vis att jag inte förmår mig att svara på vare sig skyddade eller på andra sätt okända nummer. Som jag avskyr såna där onaturligt långa telefonnummer eller vilket som helst riktnummer som härrör från områden utanför Stockholm. Då låter jag det bara ringa.

Och aldrig att det lämnas några meddelanden som kan vittna om vem eller vad det är som vill åt mig. Det är då man vänder sig till missatsamtal.se. Nio gånger av tio kan man hitta numret där, och lika många gånger rör det sig om otäcka försäljare. Här kan man även läsa Svennes omdömen om dessa. Hur många gånger man bett dem fara åt helvete osv.

Missatsamtal.se - telefonfobikerns vän.

Inga kommentarer: