fredag 20 maj 2011

THE WORLD AS WE KNOW IT

Idag skojar vi om att det imorgon är ute med oss människor, om jordens undergång och domedagsprofeten som hävdar detta.
Det är roligt på alla sätt och vis. Tala om att idag sparar jag inte på mina dyra krämer och parfymer som jag annars bara använder vid speciella tillfällen, jag fläskar på ordentligt, vad ska man spara till liksom? Eller att man inte behöver handla, eller tänka, längre än till lördagkväll, för sen är det över. Finito.

Man kan ju undra varför en sådan knäppgök som denne Harold Camping får så mycket mediautrymme med sina befängda teorier. Varje gång han förutspår undergången dessutom. Det är ju jättemärkligt.
Men det måste ju vara så att nånstans anser man inom mediavärlden att man kan ju faktiskt inte vara bergsäker på att han är helt ute och cyklar den här snubben. Tänk om han har rätt? Tänk om jorden verkligen gick under och alla människor utplånades utan att Aftonbladet har skrivit om det! Hur fan skulle det se ut?!
Här lallar Svenne runt och tjackar Bingolotter och grillkol, rödtjut och chips utan att ha en jäkla aning om att imorgon kväll smäller det. Inget mindre än skandal skulle det bli.

Så vi skojar vidare. Äh, vi skiter i disken ikväll, vad spelar det för roll när undergången är så nära, säger vi. Och sippar på vårt rödtjut. Samtidigt som tanken ändå ligger lite gnagande där i bakhuvudet. Tänk om det verkligen händer imorgon.

Tack för mig.

Inga kommentarer: