tisdag 3 maj 2011

GO THE DISTANCE

Jag har en del time on my hands idag och har bland annat ägnat mig åt att kolla lite på hemnet. Det är roligt att kolla hus. Mindre så att titta på deras priser, men det är ett annat inlägg.
Jag hittade ett rart litet objekt i Färjestaden, byn där jag är uppvuxen, där min mamma bor och även platsen där jag och Freddan startade upp som sambos.
I annonsen finns allsköns uppgifter ifrån mäklaren. Viktiga grejer för en potentiell köpare att veta. Kostnadskalkyler från alla de största bankerna etc.
Men man stannar inte där. Intill kartbeskrivning finns även en lång radda avståndsuppgifter till olika viktiga ställen, så som matvarubutiker och golfklubbar, allt tillhandahållet av Hitta.se. Jag läser listan och tänker, precis som den potentielle köparen, att det ser ju smutt ut. 3.7 kilometer till Lidl. 7.9 kilometer till Vällingby Centrum. Super! Färjestaden verkar ju inte alls lika remote som man kan tro. Eller?

Ingenstans i listan från Hitta.se står det att mellan huset i Färjestaden och alla de här olika resmålen ligger ett litet vattendrag. Mälaren kallar vi det.

"Livsstil Avståndsuppgifter från Hitta.se

Livsmedel
3,5 km Baku Livskiosk
3,7 km LiDL
Köpcentrum
7,9 km Vällingby Centrum
8,5 km Veddesta Centrum
Förskolor etc
2,3 km Järv Steenberg
2,4 km Familjedaghemmet Järvstugan
Grundskolor
3,2 km Hässelby Villastads skola
3,7 km Trollbodaskolan
Universitet
4,2 km Tekniska Högskolans Flygklubb
Golf
3,4 km Hässelby Golfklubb
6,0 km Viksjö Golfklubb 
Bad
7,1 km Nälstabadet
7,2 km Vällingby Sim- Och Idrottshall
Bank
3,8 km ICA Supermarket Åkermyntan
4,5 km ICA Nära
Tågstationer
9,2 km Barkarby Pendeltågstation
9,4 km Jakobsberg Pendeltågstation"

Men kanske räknar man med att köparen har båt?

Inga kommentarer: