onsdag 15 oktober 2008

DELA MITT ALLT

En grej som jag inte förstår är det här med par som har gemensam email. Jag har hört talas om detta men trodde faktiskt knappt att det förekom på riktigt. Att det var lite som en sån där urban legend. Men nu har jag börjat stöta på det här äckliga fenomenet allt oftare. Jag ser det i utskick från fritids och från dagis, och nu allra senast på en kalasinbjudan. Nämner inga namn men tänk att min och Johans skulle vara just johanochmalin@telia.com (obs! försök inte maila på denna adress. Finns inte i verkligen. Vänta till hell freezes over).
Vad är det man vill bevisa med detta? Att "Vi är så sjukt tighta så här finns inga hemligheter, inte ens i våra inkorgar. Min man får inga mail efter att ha kollat upp penisförlängade medel/dvärgporr/real-dolls/russian-mail-bride.com. Eller min fru behöver inte dölja några orderbekräftelser från Ellos/Jotex/your-random-reseföretag eller det faktum att man har 500 nya flirtar på Facebook."
Jag pratar naturligtvis rent hypotetiskt här. Hittar på ur huvudet så att säga. Men ni förstår. Alla har grejer. Alla.

Folk som har gemensam mailadress, är det samma människor som bajsar med öppen dörr?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahaha jag är helt övertygad om att ni skulle trivas med en gemensam mail-adress...så sött det skulle vara när man vill maila lite bus till dig och du sitter där och säger titta här Johan vad Milla har att berätta idag...hihi