tisdag 21 oktober 2008

ÄVENTYR

Johan och hans vän Anders filar ju på den storslagna planen att vandra upp på Kebnekaise nästa år. Han spanar på utrustning och vandringsleder och allt vad det är.
Anders började redan i somras gå promenader med 25 kilo på ryggen. Johan har inte tjackat sin vandringsrygga än men idag kunde han inte hålla sig längre. Han tog den största ryggsäcken vi hade och fyllde den med 27 kilo sand och kånkade den en timme när vi gick med hundarna. En ryggsäck som jag typ fått i nån bokklubb. Han sover nu, men jag gissar att kommer vara ungefär lam när han vaknar upp.

När jag tänker på Johan, Anders, tvåmannatältet och den här bergsknallen i förgrunden är det EN tanke jag inte kan få ur huvudet. Nåt jag bara inte kan låta bli att dra paralleller till.
Brokeback Mountain.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hihi nu väckte du en tanke hos mig också...hihihi/Milla