lördag 19 december 2009

DAGSRAPPORT

Vi har haft en fantastisk dag här i Bullerbyn. Vi började med seriös pulkaåkning i förmiddags. Jag, mamma och barnen hade galet kul i backen utanför dörren. Vi blev både ömma och trötta. Gustav hotade vid upprepade tillfällen att lägga upp min stjärtlappsåkning på youtube. Don't hold your breath. Där fanns ingen kamera. Som tur är.

Efter det urartade det hela sig i sedvanligt snöbollskrig. Det hann fortgå ovanligt länge innan det fick avbrytas på grund av tårar.

Sen kom vi på att korvgrillning i snölandskap är trevligt. Vi hade ingen tändvätska, men eftersom min mamma visar sig vara värsta pyromanen gick det bra ändå.
Det var sedan meningen att vi alla skulle åka iväg och fira styvkusin Mirs födelsedag, men på grund av olika anledningar kom inte alla iväg. Mamma, Göran och Elvira åkte iväg och vi andra tre blev kvar hemma. Hoppas att Mikaela och Kastro har överseende med detta.

Efter lite städning drog vi ut på promenad. Ner till sjön och runt skogen. När vi kom tillbaka hem var vi inte tillräckligt frusna för att gå in så vi bestämde oss för att Ernsta vår entrétrapp. Vi drog till skogen och hämtade hem en massa granris och fyllde en pulka med vinteräpplen från en obebodd tomt. Det är jättefint därute nu. Det gick inte att ta några vidare bilder så ni får helt enkelt komma hit och titta istället. Ni är alla välkomna!

Nu har jag bakat en chokladtryffeltårta och ska snart börja med middagen. Japp. Idag är det jag som lagar maten. Bummer. Men det händer... once in every blue moon.

Och ikväll mina vänner. Då tittar vi på final i Dansbandskampen. Inte sant?

Inga kommentarer: