tisdag 8 december 2009

STORA SKOGEN


Men hur det än är så är jag trots allt steget före papperskossan för jag har ju faktiskt valt ut en bok som vidrör den känslomässiga dialogen mellan barn och vuxen. Detta gjorde jag naturligtvis i GOD tid. Det vill säga direkt efter det förra personalmötet när vi fick den här läxan. Naturligtvis. Jag kommer inte dragandes med nåt hastverk inte.
Min bok handlar om en trollfamilj. En aning dysfunktionell sådan. Vi har en ensamstående trollmamma, en alkoholiserad trollpappa och en liten trollpojke som saknar en kärnfamilj.
Den är känslomässig på så många plan den här boken så det är inte klokt. Jag är mycket nöjd med mitt val.
Och det kommer jag att vara. Ända tills föreskolepsykolog och specialpedagog trycker på stora EEEEEEEEEEE!!-knappen och totalt underkänner mig, undrar vart fan jag har haft huvudet de senaste träffarna och vänder sig till Snövit för lite substans istället.
Men fram till dess - inga bekymmer.

Inga kommentarer: