onsdag 16 december 2009

LESSONS IN LIFE

Nu ska ni få ett tips av mig. En viktig läxa att lära i livet skulle man kunna säga. Och jag vill att ni lyssnar noga och tar det från mig. Som lärt mig den svåra vägen.

Ponera nu att ni, som jag, bodde i ett helt fint men oerhört lantligt hus. Beläget en lång, lång sträcka ifrån bussens slutstation. Ponera även att ni inte hade något körkort. I likhet med undertecknad. Tänk er nu att det är en av vinterns första riktiga dagar med mycket snö, stark vind och bitande kyla. Detta till trots vill du utnyttja din tidiga dag som råkar infalla just denna frostiga onsdag. Du slutar tidigt du tänker att hey, det må vara kallt och vara en lång promenad men tänk så skönt att få komma hem i dagsljus!
Så vi ponerar att du tar bussen hem denna vinterdag. Du prickar in en av de få som går i endera riktining - du är på väg hem.

En viktig sak att komma i håg att ta med sig från jobbet en sådan dag?

Dörrnyckel.

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Det där ska jag verkligen komma ihåg, jag kan tänka mig att det skulle vara väldigt irriterande att glömma nyckeln så där.....

Milla sa...

Nä ä!! Hur länge fick du vänta??