lördag 19 februari 2011

FROSTBITE

Vi sov i Färjestaden i natt och när vi kom hem på eftermiddagen hade vi en innetemp på 13.2 grader. Lite nippy så att säga.
Men sen dess har Fredrik eldat värmeljus och allehanda andra sorters ljus på nedervåningen. Jag nattade just barnen och insåg att det började kännas väldigt varmt. Så pass att jag faktiskt kunde ta av mig min ena tröja. Tänkte att nu måste vi i alla fall nått normal dräglighetstemperatur och kollade in termometern.

Och jodå, 17 grader är ju inte fy skam! Betydligt bättre än utomhus.
Min pappa ringer med jämna mellanrum och förhör sig om våra värmeproblem. Jag talar om att det fortfarande är kallt och han replikerar då alltid med att vi borde strunta i att betala hyran i gengäld. Bara det att i Ekerö Bostäders hyror ingår just inte uppvärming. Begreppet "Kallhyra" har fått en helt ny innebörd i vårt hem.

Inga kommentarer: