tisdag 1 februari 2011

MESSI

Tisdagar är ju mina tidiga jobbdagar, dvs jag slutar 13, och idag fick jag lov att ta med mig barnen hem. Mina egna från skolan alltså, och inte de på jobbet. Jag fick låna hem Gustav och Elvira trots att det är pappavecka (gah, kan inte låta bli att känna mig lite som Mia Skäringers karaktär Tabita när jag använder ord som pappavecka och mammamys).
Vi hade en softareftermiddag här hemma innan vi gick tillbaka till skolan för att kolla in treornas vernissage. De har arbetat med forntiden och bilden ovan föreställer Gustavs bronsåldersboende. Det var kul att få kolla in arbetet i alla klassrummen och läsa sagor och annat fint Gustav har gjort. Och att få höra hur fantastisk han är från lärarna. Även om han själv rodnar sig blodröd och vill sjunka genom jorden.
Det värmer mitt mammahjärta som allt som oftast blöder nu för tiden.

Inga kommentarer: