tisdag 8 februari 2011

STRIKE

Igår när Gustav gick hem från skolan stötte han på en av sina innebandytränare. Denne talade om att han, och jag citerar; "Var besviken" på Gustav för att han inte kommit på matchen i helgen. Då vi var bortresta.
Noggrann som jag är hade jag naturligtvis i god tid tackat nej till den kallelse till match som Gustav fått via lagets hemsida. Så som man bör.
Ändå får Gustav höra att man är besviken på honom, och han var väldigt bekymrad över detta. Tråkigt. Särskilt så, tycker jag, eftersom man hela tiden är så noga med att påpeka för alla berörda att detta med innebandy för 9-åringar bara är på lek. Det är på skoj, det är ungar som träffas för att ha roligt tillsammans, och i det här fallet råkar det vara med boll och klubba.

Så om man är "besviken" på spelare som missar matchtillfälle på den här nivån, kör man då med dödsstraff  i typ Allsvenskan? Det verkar rimligt tycker jag.

Inga kommentarer: