söndag 20 mars 2011

AND I CAN NOT GET ENOUGH

Efter timmar av ihärdigt söndagsvårstädande av huset är jag mycket nöjd med mig själv. Elvira och jag gick iväg till Konsum för införskaffa pricken över i:et i ett vårfint hem; ett stort lass med tulpaner. Elvira valde lila och jag papegoj.
Nu är här rent och fint i varenda litet rum, och jag spår att det kommer hålla i flera timmar minst.

Som ett litet PS noterar jag att den fruktansvärda Spring För Livet-låten från melodifestivalen ligger på femte plats på Digilistan. Alltså den femte mest nedladdade låten i Sverige under veckan som gått. Det gör mig en smula beklämd. Min egen sexåring skulle kunna skriva djupare text än så.
Men sen tänker jag på att solen skiner från en klarblå himmel och jag går vidare med livet. Det går aldrig att vinna över Svenne.

Inga kommentarer: