tisdag 29 mars 2011

VESPA

Speaking of which. Igår hyrde vi den här filmen. The American. Med The George Clooney. Jag har haft en förkärlek för den gode George sen han spelade Dr. Ross i Cityakuten och låg runt i gröna scrubs. Fantastiskt trevlig serie.
Den här filmen var, hur ska jag säga... en smula låg. Han säger inte mycket, herr Clooney. Nåt ord var sjunde minut. Men däremot spenderar han filmens första helminut i Dalarna i Sverige där han bland annat under denna korta sekvens hinner skjuta ihjäl Madickens pappa (Björn Granath).
Sen får man mest se honom fila på ett vapenbeställningsjobb och befrienda en präst och en prostituerad. Fortfarande utan att använda särskilt många av sina ord, och det är ju starkt.

Ni som brukar bli upprörda när jag avslöjar hur saker och ting slutar (Johanna) kan andas ut. Jag har inte en susning då jag somnade nånstans på mitten. Och det känns i retrospekt som en helt korrekt prioritering.

Inga kommentarer: